Meeting Eduart Ndocaj – Candidate for Mayor of Lezhe

ndocajSaturday February 14 I had the pleasure of meeting with Mr. Eduart Ndocaj in Lezhe who is currently running for mayor of the city of Lezhe. I give him immense credit for his courage, I applaud him for his vision and I wish him great success in this race.

Albania is fraught with corruption within it’s government, this is not something that is just sensational news, it’s a known fact, and by immersing yourself in the political game here you are taking chances, chances that take courage, love of country and pride of heritage.

Eduart Ndocaj has all of these and more. He’s a visionary. His story is not an uncommon one. Originally from Manatia, Lezhe, with origins in Mirdite, he escaped Albania and arrived in Brindisi, Italy in 1996, on a rubber boat. He made his way north to Milan, to his sister and her husband who had settled there and with some luck, a lot of drive, a good work ethic and hard work with a construction company he was able to realize his dream of owning his own enterprise and in 2001 established Ndocaj Costruzioni in Italy. Today he owns a large group of construction companies which operate in Italy and Albania.

He decided to run for Mayor of Lezhe with the high hopes of turning things around for his city, bringing with him much needed fresh ideas centering on the economic plight facing the city and a plan for revitalization of the area with a strong focus on improving it’s immense tourism capacity. To learn more about Mr. Ndocaj and his plans visit his FB page at Eduart Ndocaj Faqja Zyrtare. Bravo Mr. Ndocaj. Fat i mirë!!

——————————————————————————————————————————————————————–

Sabato 14 febbraio ho avuto il piacere di incontrare il Signor Eduart Ndocaj in Lezhe. Eduart è attualmente in corsa per Sindaco della città di Lezhe. Gli do immenso credito per il suo coraggio, lo applaudo per la sua visione e gli auguro un grande successo in questa gara.

L’Albania è piena di corruzione all’interno del suo governo, questa non è una cosa che è semplicemente notizia sensazionale, è un fatto noto, e immergersi nel gioco politico qui e molto rischioso, rischi che richiedono coraggio, l’amore di patria e l’orgoglio del patrimonio culturale .

Eduart Ndocaj ha tutto questo e di più. E ‘un visionario. La sua storia non è un caso raro. Originamente di Manatia, Lezhe, con origini in Mirdite, fuggì l’Albania e arrivo’ a Brindisi, Italia nel 1996, su un gommone. Ha fatto la sua strada al nord, Milano, da sua sorella e suo marito che si erano stabiliti lì. Con un po ‘di fortuna, tanta cieca ambizione, una buona etica del lavoro e il duro lavoro con una società di costruzioni è riuscito a realizzare il suo sogno di possedere la propria impresa e nel 2001 ha stabilito Ndocaj Costruzioni in Italia. Oggi possiede un grande gruppo di imprese edili che operano in Italia e Albania.

Eduart Ndocaj ha deciso di correre per il sindaco di Lezhe con le grandi speranze di cambiare le cose per la sua città, portando con sé nuove idee tanto necessarie, concentrandosi sulla situazione economica di fronte alla città e con un piano per la rivitalizzazione della zona, con una forte attenzione al miglioramento per la immensa capacità di turismo. Per conoscere Mr. Ndocaj e i suoi piani visitate la sua pagina FB a Eduart Ndocaj Faqja Zyrtare. Bravo signor Ndocaj. Fat i mire !!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s